Gyerekcsapatból újra osztályközösség!

A járványhelyzet közben kialakult digitális oktatás hatása érzékelhető. A korábban kiszámíthatóan működő osztályközösség újra a stabilitást keresi. A szituáció szokatlan, a munka pedig létfontosságú, hiszen a működő osztályközösség a hatékony tanulási-tanítási folyamat alapfeltétele. A legnehezebb feladat pedig a pedagógusokra hárul, hiszen a szétzilált csapatból újra egységes, jól működő közösséget létrehozni nagy tudatosságot igényel.

A műhelymunkára elsősorban a felső tagozaton és középiskolában dolgozó osztályfőnököket hívjuk, hogy karöltve készüljünk fel az eredményes közösségépítésre.

 

A programon élményalapú gyakorlatok megélésével és szakmai alapokon nyugvó közös gondolkodás során vizsgáljuk:

- a tudatos kapcsolódás támogatását,

- a figyelem irányításának kreatív lehetőségeit,

- a élményalapú gyakorlatvezetés alapjait, 

- a pedagógus szerepeinket és a köztük lévő tudatos váltások jelentőségét.

 

Garantáljuk:

- élményalapú helyzetek megélését,

- bátorságot ezek kipróbálására

- új ismereteket és tapasztalatokat,

- támogató légkört és inspiráló együttgondolkodást.

 

 

Időpont: 2021. augusztus 25. (szerda) 9.00-13.30 + 2 óra időtartamban egy ONLINE alkalom a kipróbálás tapasztalatairól.

Helyszín: Szent István Hitoktatási és Művelődési Ház (Székesfehérvár, Liszt Ferenc u. 1.)

 

A programon való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Maximális létszám: 15 fő. 

 

A kontakt alkalmat követően 3-4 héttel szervezünk egy ONLINE alkalmat 2 órában, melyen az osztályban kipróbált gyakorlatok megbeszélése történik. Ennek időpontját a résztvevőkkel közösen fogjuk kitűzni.

Jelentkezés: https://forms.gle/kwpBXkBn1aiWNVfM6

 

Bővebb információ kérhető a szenaegyesulet@gmail.com e-mail címen.

 

A program az Arconic Foundation támogatásával valósul meg. 

 

Trénerek:

 

 

Bakos István pedagógus, tréner
Végzettsége szerint biológia-történelem szakos tanár, romológus, egészségnevelő, kommunikációs tanácsadó.

Pályája első fele ifjúsági munkával telt: iskolai közösségépítő körök, drogprevenció, lemorzsolódók klubja, tanoda szakmai vezetése, tanulás tanulása klubok szervezése, nemzetközi és hazai táborok szervezése. - Egy évtizede iskolai támogatói munkát végez a köznevelés minden intézménytípusában, mentori és oktatásirányítási szinten is. Jelenleg a Felzárkózó Települések kormányprogram keretei közt a lemorzsolódással leginkább veszélyeztetett iskolákat támogató szakmai csapatot vezet. Szakterületei: figyelmet összeszedő gyakorlatok, csoportvezetés, proaktív kommunikáció, kortárssegítő képzés.

 

 

 

 

 

Németh Ádám pedagógus, tréner

Végzettsége szerint matematika szakos középiskolai tanár. Pályája legnagyobb részét hátrányos helyzetű gyermekek között töltötte nevelőként, intézményvezetőként, később szakmai vezetőként. Itt szembesült azzal, hogy az eredményes pedagógiai munkához nem formális pedagógiai módszerekre van szüksége. Több hazai élménypedagógia iskola képzését végezte el sikerrel, részt vett élménypedagógiai trénerképzőn, szakmai konferenciákon, és megoldásfókuszú beszélgetésvezetést is tanult. Jelenleg a szalézi szerzetesrend pedagógiai referense. Rendszeresen vezet támogató beszélgetéseket és tart élményalapú foglalkozásokat fiataloknak. Hobbija a kertészkedés, olvasás és fallabdázás. Igyekvő férj és nagycsaládos édesapa.